דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המלחמה ברשת:קבוצת התמיכה הגדולה ביותר בישראל באינטרנט פועלת בפייסבוק ומפיצה את העמדה הישראלית בעולם 

מאת    [ 15/01/2009 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 2682 פעמים ]

עם תחילת תקיפות חיל האוויר בעזה, החלה המלחמה בטרור החמאס מעזה גם באינטרנט ונמשכת מאז גם במהלך התקיפה הקרקעית.

השקת קבוצת התמיכה הפרו-ישראלית הגדולה ביותר באינטרנט התבצעה שעתיים בלבד לאחר תחילת האש.
הקבוצה הנקראת I Support The Israel Defense Forces in Preventing Terror Attacks From Gaza ("אני תומך בצה"ל במניעת תקיפות טרור מעזה"), הוקמה בפייסבוק (Facebook), והיא מונה כיום יותר מ- 80,000 חברים פעילים מרחבי העולם, כולל ערבים ואירנים.
לביקור בקבוצה: http://www.facebook.com/group.php?gid=69810300128&ref=mf


ראשי הפורום בפייסבוק עובדים עם משרד החוץ וצה"ל באופן שוטף על הפצת המסרים שלהם בזמן אמת.
ג'ואל ליידן הישראלי יליד ארה"ב, חלוץ ומומחה לשיווק אינטרנט, SEO (אופטימיזציית מנועי חיפוש) ויחסי ציבור באינטרנט, ואיש דובר צה"ל בעבר, שהקים את הקבוצה הפעילה שעתיים בלבד אחרי תחילת תקיפות חיל האוויר בעזה, אומר: "האינטרנט הפך למדיום החשוב והחזק ביותר כדי להגיע להמונים ברחבי העולם. לכל אחד יש אינטרנט בבית ובמשרד, וכל אחד יכול לגשת לחדשות בזמן אמת, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע".

ליידן, נשיאLeyden Communications Group ו-London SEO Marketing Ltd., עם משרדי שיווק אינטרנט ויחסי ציבור בינלאומיים בתל-אביב, לונדון וניו יורק, מוסיף: "פייסבוק הנו כלי התקשורת מס' 1 בין אנשים באינטרנט כיום. זהו יישום ידידותי שקל לתקשר איתו ובאמצעותו".

ליידן, שהיה שותף ב- 1995 להקמת נטקינג - אתר האינטרנט המסחרי הראשון בישראל, והקים את Israel Agency News - שירות החדשות המקוון הראשון מישראל, מאמין כי הסיבות לפעילות המסיבית בקבוצת פייסבוק הישראלית והויכוחים המתמשכים המתנהלים בה בין תומכי ישראל ומתנגדיה, נובעות מכך שמנהלי הדיונים הישראלים, יהודים ונוצרים בקבוצה, מאפשרים קיום תחומים פתוחים ודמוקרטיים תוך שמירה על חופש הדיבור, בעוד אינם מאפשרים הערות גזעניות, תקיפות אישיות ואיומים.

קבוצת הפייסבוק, הנהני ת ממיקום גבוה במנועי חיפוש, הפכה לקול עבור יהודים וישראלים ברחבי העולם. יהודי התפוצות, שקודם לכן נתקלו בקשיים כשרצו להשמיע את קולם במדיה.
משתמשים עתה בקבוצה כדי להישמע ולהשמיע. ישראלים מנהלים עתה בדיונים עם ערבים מתונים. יהודים, ערבים ונוצרים גורמים לכך שתכני הפורומים הנם גם מגוונים וגם חינוכיים.

פעילותו של ליידן והקמת הקבוצה המצליחה בפייסבוק, משכו את תשומת לב כלי התקשורת העולמיים, כמו Time Magazine ו- FOX News, להם אמר ליידן כי לא ציפה למספר הגדול של ערבים שהצטרפו. "תחילה הם הגיעו לקבוצה כדי לתקוף אותנו עם קללות, אך מאחר שציינו בערבית באתר כי מלחמה זו הנה נגד החמאס ולא נגד כל הפלשתינאים, איומי המוות והתקיפות האישיות ירדו ב- 80 אחוז", אמר ליידן.

Online MediaPost ציטט את ליידן: "חציית גבולות בינלאומיים בעולם בו האינטרנט הפך לכלי כדי להגיע לאנשים, דורשת ממשווקים מקצועיים ומומחי יחסי ציבור להישאר רגישים לתרבויות אחרות ולדרך בה אנשים מגיבים לקמפיינים פוליטיים שונים".

לעיתון הברזילאי Correio Braziliense אמר ליידן: "אני מאמין כי המדיה המערבית רואה בסופו של דבר את האמת כאן. ישראל רוצה שלום. עזבנו את עזה לפני 3 שנים, אך החמאס ממשיך לתקוף אותנו, כאשר הם הכריזו מלחמת קודש לא רק נגד ישראל אלא גם כל יהודי ונוצרי, מאחר שהם רואים בנו כופרים.
טרוריסטים מוסלמים לא אוהבים את המדיה המערבית, אך משתמשים בה כנשק להרס דמוקרטיה וחירות. ברגע שהם משתמשים במדיה המערבית עבור מטרותיהם, הם מזלזלים בה ואפילו רוצחים עיתונאים כמו דניאל פרל, כתב הוול סטריט ז'ורנל".

הפעילות כולה בהתנדבות
למשרד החוץ ולצה"ל אין כוח אדם או כסף כדי לעשות עבודה זאת לבדם. הקבוצה הישראלית בפייסבוק מאוישת במלואה ע"י מתנדבים, תוך היענות לדרישה למאמץ של 24/7.
אף אחד ממנהלי הקבוצה אינו מקבל תשלום, בעוד הם משקיעם את השעות הדרושות כדי להבטיח שהקבוצה תישאר פתוחה ופעילה.

"פייסבוק מדורג כאתר האינטרנט החמישי בגודלו בעולם", אומר ליידן. "החשיפה שלו גדולה יותר מאשר של כל מדיום תקשורת אחר בעולם כיום". הוא מציין כי זו המלחמה הראשונה בה אנשים יכולים לשלוח חדשות בזמן אמת אחד לאחר, בלי צורך במדיה מודפסת או משודרת.
ליידן מאמין כי האתר לא רק ייצור יותר תמיכה בחיילי צה"ל, אלא בנוסף יספק סביבה עבור יהודים, נוצרים ומוסלמים לתקשורת באווירה בריאה ופרודוקטיבית.


לפרטים נוספים: ג'ואל ליידן, טל. 052-8568396
ג'ואל ליידן, טל. 052-8568396



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב